Other Clubs over the world | English version
Barchetta Club Poland
  Historia modelu   Informacje techniczne   Wersje specjalne     
        Portal | Informacje techniczne
  Silnik

Ten cztero cylondrowy silnik o pojemności 1747ccm został zbudowany specjalnie dla Barchetty. Jego korzenie wywodzą się 5 cylindrowego silnika Lancia Kappa 1998ccm, który to był podstawą całej gamy silników Fiat/Lancia/Alfa Romeo.

Fiat ma nową fabrykę zwaną F.M.A. (Fabrica Motori Automobili) w Pratola Serra (koło Neapolu), gdzie co 10 minut jest budowany nowy silnik. Kiedyś była to linia produkcyjna Alfa Arna, lecz w październiku 1993 została całkowicie zamieniona na fabrykę silników.


Dane techniczne:

4 cylindrowy, 4 zawory i jedna cewka na cylinder
Podwójny górny wałek rozrządu, ze zmienną fazą

Blok silnika:Odlew żeliwny
Głowica:Aluminiowa
Współczynnik kompresji:10.3 +/- 0.15 to 1
Srednica x skok:82 x 82.7 mm
Max moc @6300 rpm:96 kW / 130 KM
Max moment @4300 rpm:164 Nm / 121 lb ft
Max obroty:7150 rpm (wtryskiwacze odcinane pojedynczo w sekwencji 1-4-3-2)
Moc na litr:55 kW / 74,4 KM na litr
Moc do masy:109 KM na tonę
Waga silnika:146 kg / 322 lb
Wtryskiwacz:Hitachi MFI-0 sequential phased multipoint system (3 bar, 120 liter/h) (sekwencyjne wielopunktowe)
Poziom hałasu (100 km/h):73.0 dB(A)
Poziom hałasu (120 km/h):76.5 dB(A)



Tablca prędkości
km/hSekund
0-402.8
0-604.3
0-806.3
0-1008.9
0-12012.4
0-14016.7
60-1009.2 na 4-ce
13.2 na 5-ce
60-12014.0 na 4-ce
20.3 na 5-ce
200prędkość max
Prędkość przy 1000 rpm na najwyższym biegu: 32.3 km/h / 20.1 mph
Czas na 1/4 mili: 16.1 secs / 134.4 km/h / 84 mph

Zobacz:
5 sekundowe wideo z jazdy po niemieckiej autostradzie (540kb)
15 sekundowe wideo z przyspieszenia 0-100 km/h (1.3Mb)

(C) Marc Kloosterman, translation: Piotr Kępka
 
Bok
Przód
Tył
Dach
Bagażnik
Bezpieczeństwo
Silnik
Skrzynia biegów
Procedury silnika