Other Clubs over the world | English version
Barchetta Club Poland
  Historia modelu   Informacje techniczne   Wersje specjalne     
        Portal | Informacje techniczne
  Procedury silnika

Zmienne czasy zaworów
Jednostka sterująca Hitchi steruje pracą hydraulicznego nastawnika wału rozrządu. Może być wyłączona (na biegu jałowym lub przy zwiększonej mocy) lub włączona (zwiększony moment obrotowy), ale tylko gdy temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż 40oC / 104 F.
Gdy włączone, przesuwa czas włączenia zaworów o 25 stopni względem wału korbowego do przodu. W zależności od obciążenia silnika (wyliczane na podstawie parametrów miernika ilości powietrza oraz czujnika zliczającego obroty), system zostanie włączony między 1700 rpm (wysokie obciążenie, TP=2,75 ms) a 2400 rpm (niskie obciążenie, TP=1,5 ms) i zostanie wyłączony przy 4700 rpm.

Elektromagnes zmienia ustawienia zaworów za pomocą kanałów olejowych. Olej wpływa do komory olejowej gdzie popycha przepychacz wzdłuż osi silnika. Ponieważ popychacz jest skośnie zazębiony na zewnątrz, spowoduje ruch obrotowy zgodnie ze wskazówkami zegara. Poprzez zęby koła zębatego obróci wałek rozrządu.

Czujniki
Gdy czujnik pracy silnika (pink-sensor, w sensie cyklu silnika wykrywający "pracę": ssanie-sprężanie-praca-wydech) wykryje ten etap, czas zapłonu będzie szybko opóźniony w 2 stopnowych krokach (aż do maksymalnych 6 stopni). Następnie będzie powolnie zredukowany aż do następnej "pracy". Jednostka sterujące Hitachi zapamięta czas opóźnienia i okoliczności na wypadek ich póżniejszego wystąpienia.
Gdy czujnik pracy ulegnie uszkodzeniu, system domyślnie wprowadzi 5 stopniowe przyspieszenie czasu zapłonu gdy silnik podlega obciążeniu większemu niż 2,5ms.

Gdy jeden lub więcej czujników ulegnie awarii, jednostka sterująca Hitachi uruchomi program naprawczy aby utrzymać silnik przy pracy w trybie omówionym powyżej.







(C) Marc Kloosterman, translation: Piotr Kępka
 
Bok
Przód
Tył
Dach
Bagażnik
Bezpieczeństwo
Silnik
Skrzynia biegów
Procedury silnika