Other Clubs over the world | English version
Barchetta Club Poland
  Historia modelu   Informacje techniczne   Wersje specjalne     
        Portal | Wersje specjalne
  Barchetta Dedica

Ta bestia jest prototypem stworzonym przez il Gruppo Stola i jest nazwana Dedica (od Dedication - dedykacja) - projekt Aldo Brovarone. Aldo jest emerytowanym projektantem, który pracował z Pininfariną do 1988 roku i dobrym przyjacielem Alfredo Stola, dyrektora naczelnego.
W Gruppo Stola pracuje 825 pracowników na 120 stacjach roboczych CAD, 8 cyfrowo sterowanych obrabiarkach i 9 urządzeniach produkcyjnych, ale nie mają studia projektowego!

Dedica posiada 2 litrowy silnik od Fiata Coupe 16V Turbo o mocy 262KM, co daje 1020kg samochodowi prędkośc maksymalną 270km/h i przyspieszenie 0-100km/h w 5,8 sekund.

Wnętrze zostało częściowo zmienione: brakuje centralnej konsoli, więc nie ma tam sterowania oknami ani wentylacją. Ale nie ma takiej potrzeby: okna zostały obcięte do wysokości 20 cm i nie ma możliwości ich obniżenia, a dwa wloty powietrza zostały zastąpione dodatkowymi zegarami.

Kierownica, pedały i fotele są firmy Momo. Koła wyprodukowane przez Technomagnesio, 4 wentylowane tarcze firmy Brembo i opony Goodyear Eagle F1.









Nie tylko zamiar wyprodukowania 50 egzemplaży był ograniczeniem ale także sposób produkcji: przy projektowaniu nie korzystano ze wstępnie ukształtowanych arkuszy metalu ale z szablonów kartonowych. To sprawiło, że samochód był o 16cm szerszy!
Ładna jest twarda góra deski rozdzielczej malowana w kolorze nadwozia: koncepcja użyta w prototypie Barcehtty, która jednak nie weszła do seryjnej produkcji.
Nie ma planów produkcji tej wersji w żadnej odmianie



(C) Marc Kloosterman, translation: Piotr Kępka
 
Barchetta Trofeo
Barchetta Coupe
Barchetta Dedica